English  العربية  فارسي

موسسه آموزش عالی آیندگان

 
نخستین همایش ملی توانمندسازی فردی اجتماعی افراد با نیازهای ویژه

http://www.civilica.com/

اهداف همایش:

– ایجاد فضای مناسب علمی برای اساتید و متخصصین بین رشته ای (روان­شناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی، علوم توان­بخشی، علوم فنی – مهندسی و…) به منظور تبادل یافته های جدید بنیادی و کاربردی در ارتباط با توان افزایی و توانمندسازی افراد با نیازهای ویژه و خانواده های آنان

– ایجاد فضای مناسب علمی و کاربردی به منظور حضور وگزارش مسئولین سازمان­های دولتی و غیر دولتی جمهوری اسلامی ایران اعم از مراکز آموزشی و پرورشی (وزارت آموزش و پرورش، و هم­چنین وزارت ورزش و جوانان)، سازمان بهزیستی، شهرداری ها، سازمان نظام روان­شناسی و سمن­ها (سازمان های مردم نهاد علمی و حمایتی از قبیل انجمن حمایت از معلولین )از برنامه ها و فعالیت های مرتبط با توان افزایی و توانمند سازی افراد با نیازهای ویژه و خانواده های آنان.

– تعیین جایگاه کنونی افراد با نیاز های ویژه در عرصه های فردی –­ خانوادگی– اجتماعی– فرهنگی– شغلی و…

– تعیین نقش فعالیت های علمی – پژوهشی و هم­چنین نقش حمایتی سازمان ها و ارگان های بند" ب"در توان افزایی وتوانمند سازی افراد با نیاز های ویژه، از طریق انجام فعالیت های پژوهشی( بررسی و آزمون و به کار گیری شیوه های موثر پزشکی، روان­پزشکی و روان­شناختی، توان­بخشی، فنی و مهندسی و …،) جهت پیشگیری های سطح اول و دوم و سوم و هم­چنین کاهش محدودیت و یا ناتوانایی های این افراد

– ایجاد فضای مناسب جهت انتقال تجربیات متخصصان و پژ‍وهشگران مرتبط با مسائل افراد با نیازهای ویژه به مشاوران، روان شناسان، مربیان و کارشناسان سازمان­ها از طریق برگزاری کارگاه­های تخصصی

 

محورهای همایش:

  1. انواع اختلالات

    میزان شیوع و شیوه های نوین در پیش­گیری یا سنجش و شناسایی انواع اختلالات شامل: 
    اختلالات یادگیری (تحولی و تحصیلی) 
    اختلالات فراگیر تحولی(اوتیسم، آسپرگر، رت، از هم پاشیدگی دوران کودکی) 
    اختلالات رفتاری(نافرمانی مقابله ایریا، اختلال سلوک، ADHD ) 
    نقایص حسی( نابینایی، ناشنوایی، چند معلولیتی، نقائص جسمی- حرکتی) 
    کودکان و نوجوانان آسیب دیده اجتماعی(بی سرپرست، بدسرپرست، مهاجرین و کودکان کار)

  2. آسیب شناسی

    آسیب شناسی روانی– اجتماعی، بهداشت روانی و بهزیستی روان شناختی افراد با نیازهای ویژه.

  3. حقوق

    حقوق فردی و اجتماعی افراد با نیازهای ویژه.

  4. توانمندسازی

    توانمندسازی جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی،محیطی، آموزشی و شغلی افراد با نیازهای ویژه. 
    آموزش مهارت­های زندگی، ارتباطی و سازگاری افراد با نیازهای ویژه. 
    جهت گیری­ها، برنامه­ها و فن آوری­های نوین آموزشی و پرورشی افراد با نیازهای ویژه.

  5. خانواده

    توانمندسازی خانواده های دارای افراد با نیازهای ویژه. 
    نقش و عملکرد خانواده در توانمندسازی افراد با نیازهای ویژه. 
    چارچوب­های مبتنی بر مداخلات خانواده.

  6. مراکز علمی-آموزشی

    نقش و عملکرد سازمان ها و ارگان های وابسته به آموزش و پرورش استثنایی در توانمند سازی آموزشی افراد با نیاز های ویژه . 
    مشکلات، موانع و شیوه های تسریع برنامه های عادی سازی در ایران. 
    نقش سازمان نظام روان شناسی در توانمند سازی روانی – اجتماعی افراد با نیازهای ویژه و افزایش قابلیت­های شخصیتی و عملکردی آنان و خانواده های آنان، از طریق ارائه خدمات روان­شناختی و آموزشی مستقیم و هم­چنین گسترش مراکز تخصصی. 
    نقش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در توانمندسازی روانی- اجتماعی افراد با نیازهای ویژه.

  7. نهادهای اجتماعی

    نقش جامعه و سایر نهادهای اجتماعی در توانمندسازی افراد با نیازهای ویژه شامل: 
    نقش و عملکرد سازمان بهزیستی و سایر ارگان های مسئول و وابسته در توانمند سازی رفاهی، جسمانی، روان­شناختی، اجتماعی و شغلی، از طریق آموزش و ارائه خدمات توان­بخشی و امکانات به افراد با نیازهای ویژه و خانواده های آنان. 
    نقش و عملکرد شهرداری ها در توانمندسازی محیطی افراد ….از طریق مناسب سازی شهری. 
    نقش و عملکرد رسانه­( تصویری و نوشتاری) و هنر در توانمند سازی فردی و اجتماعی افراد با نیازهای ویژه. 
    نقش و عملکرد هلال احمر و سمن ها در توانمندسازی افراد با نیازهای ویژه از طریق ایجاد امکانات پژوهشی –آموزشی– رفاهی و …

Conference Calendar RSS feed

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
    لینک های مرتبط
    بایگانی
    دسته‌ها
     
     
    صفحه نخست | درباره ما | محصولات | نرم افزار | اخبار | پيوند ها | تماس با ما
    تمامی حقوق برای موسسه آموزش عالی آیندگان محفوظ است
    بهترين نمايش و اجرا در مرورگرهاي Firefox - Opera - Google Chrome